Plată prin aplicația băncii

Plata prin aplicația băncii este o metodă de plată disponibilă pentru plătitorii din Regatul Unit, care le permite să își utilizeze aplicația de banking de pe smartphone pentru a plăti pentru bunuri și servicii fără a fi nevoie să descarce nicio aplicație. Plătitorii dispun de vizibilitate completă asupra soldului lor bancar în timpul tranzacțiilor, având în plus certitudinea că tranzacțiile lor vor fi autorizate și efectuate într-un mediu securizat și de încredere, din aplicația mobilă de banking. Utilizând serviciul de plăți rapide, aplicația de plată a băncii oferă plăți și decontări în timp aproape real, cu următoarele avantaje:

  • Proces optimizat și reducerea abandonurilor, ceea ce poate spori veniturile
  • Reducerea disputelor cu clienții, ceea ce poate reduce costurile
  • Potențialul de reducere a fraudelor
  • Compatibilitatea cu PSD2, SCS sau alte cerințe ale reglementărilor

În prezent, aplicația de plată a băncii acceptă numai tranzacții și decontări în moneda GBP.

Cerințe preliminare

Înainte de a începe integrarea aplicației de plată a băncii în mediul dvs., asigurați-vă că:

  • V-ați înscris contul de metodă de plată la agregatorul dvs. local de metode de plată.
  • Ați asociat un cont bancar în moneda GBP cu contul dvs. de comerciant înscris la agregatorul local de plăți.
  • V-ați configurat profilul de comerciant de pe gateway folosind detaliile de cont furnizate de agregatorul dvs. local de metode de plată.

Integrarea plăților prin aplicația băncii

Aplicația de plată a băncii este acceptată începând din API versiunea 54.

În plus față de câmpurile standard obligatorii într-o solicitare de plată prin browser, trebuie să completați următoarele câmpuri în solicitarea Initiate Browser Payment pentru procesarea plăților prin aplicația de plată a băncii.

  • sourceOfFunds.type = pbba
  • apioperation = PAY (operațiunea Authorize nu este acceptată de aplicația de plată a băncii).
  • sourceOfFunds.provided.pbba.returnUrl = adresa URL a aplicației comerciantului la care este direcționat plătitorul din aplicația mobilă de banking

Pentru a efectua integrarea pe gateway pentru utilizarea aplicației de plată a băncii, inițiați o solicitare Pay și completați următoarele câmpuri:

Câmp solicitare Obligatoriu Tip Descriere
sourceOfFunds.type
Nu Șir Setați valoarea la Pay by Bank App.
sourceOfFunds.provided.pbba
Nu Șir Detalii suplimentare pentru metoda de plată prin aplicația băncii.
sourceOfFunds.provided.pbba.returnUrl
Nu Șir Adresa URL a aplicației către care este redirecționat plătitorul din aplicația mobilă de banking.
Exemplu de PAY în API WS
  {
    "apiOperation": "PAY",
    "order": {
      "amount": "45.46",
      "currency": "GBP"             },
    "sourceOfFunds": {
      "provided": {
        "pbba": {
          "returnUrl": "<URL_of_merchant_app>"
        }
      },
      "type": "PBBA"
      },
    "transaction": {
      "source": "INTERNET"
    }
  }
 

Parametrii răspunsului

Parametru răspuns Descriere
sourceOfFunds.provided.pbba.paymentRequestId Un identificator unic, din 18 caractere, al solicitării de plată, cunoscut și ca simbol securizat de plată prin aplicația băncii. Acesta este utilizat atunci când aplicația de banking a plătitorului este invocată pe dispozitivul mobil al acestuia în timpul procesului de cumpărare.
sourceOfFunds.provided.pbba.paymentRequestInputCode Un cod de unică folosință, din 6 caractere, care identifică solicitarea de plată, cunoscut și ca număr de referință al coșului pentru plata prin aplicația băncii. Acest cod poate fi utilizat de către plătitor pentru confirmarea plății în aplicația mobilă de banking.
Exemplu de răspuns API WS
{
 "gatewayEntryPoint": "WEB_SERVICES_API",
 "merchant": "PBBA_MER_2",
 "order": {
   "amount": 45.46,
   "chargeback": {
       "amount": 0,
       "currency": "GBP"
   },
   "creationTime": "2019-09-17T11:19:34.813Z",
   "currency": "GBP",
   "fundingStatus": "IN_PROGRESS",
   "id": "13347",
   "status": "INITIATED",
   "totalAuthorizedAmount": 0,
   "totalCapturedAmount": 0,
   "totalRefundedAmount": 0
 },
 "response": {
   "acquirerCode": "PENDING",
   "gatewayCode": "SUBMITTED"
 },
 "result": "SUCCESS",
   "sourceOfFunds": {
     "provided": {
         "pbba": {
           "paymentRequestId": "120191291357676444",
           "paymentRequestInputCode": "PLJGLW"
         }
     },
     "type": "PBBA"
   },
   "timeOfRecord": "2019-09-17T11:19:34.813Z",
   "transaction": {
     "acquirer": {
       "id": "PBBA_PPRO",
       "merchantId": "MPGTESTCONTRACT",
       "timeZone": "+0000",
       "transactionId": "509260333"
     },
     "amount": 45.46,
     "currency": "GBP",
     "funding": {
       "status": "IN_PROGRESS"
     },
     "id": "1",
     "source": "INTERNET",
     "type": "PAYMENT"
   },
 "version": "54"
} 

Coduri de răspuns de tranzacție

Tabelul următor prezintă codurile de răspuns la tranzacții pentru scenariile posibile care pot apărea după inițierea unei plăți prin aplicația de plată a băncii.

Răspunsul la Initiate Browser Payment Ce înseamnă...
response.gatewayCode=SUBMITTED
result=SUCCESS
Redirecționați plătitorul la adresa URL inclusă în răspuns.
Răspuns Retrieve Transaction Ce înseamnă...
response.gatewayCode=APPROVED
result=SUCCESS
Plata a fost realizată cu succes.
response.gatewayCode=PENDING
result=PENDING
Gateway-ul așteaptă o notificare de la achizitor privind rezultatul plății. Încercați RETRIEVE_TRANSACTION din nou mai târziu sau urmăriți notificările de la gateway.
response.gatewayCode=DECLINED or ACQUIRER_SYSTEM_ERROR
result=FAILURE
Plata a fost respinsă. Oferiți plătitorului opțiunea de a încerca o altă metodă de plată.
În cazul unui ACQUIRER_SYSTEM_ERROR, poate fi util să solicitați achizitorului motivul pentru eșecul plății sau puteți încerca RETRIEVE_TRANSACTION din nou.
response.gatewayCode=TIMED_OUT
result=FAILURE
Tratați acest eveniment ca pe o plată respinsă. Gateway-ul va încerca să se asigure că tranzacția nu a avut succes sau o va anula.

Rambursări

Aplicația de plată a băncii acceptă plățile de rambursare parțială sau integrală. Trebuie să configurați rambursările în eGenius Platform și în contul dvs. de comerciant de la agregatorul local de metode de plată.

Rambursările de sine stătătoare nu sunt acceptate pentru tranzacțiile prin aplicația de plată a băncii.

Testați integrarea plăților prin aplicația băncii

Pentru a testa integrarea aplicației de plată a băncii, trebuie să aveți acces la Bank3App, care este o aplicație demonstrativă, utilizată în scopuri de testare.

Urmați pașii de mai jos pentru a accesa și instala Bank3App.

  1. Trimiteți un e-mail la integrations@ppro.com pentru a solicita accesul la Bank3App, care este aplicația demonstrativă pentru plăți prin aplicația de plată a băncii.

    Asigurați-vă că adresa de e-mail utilizată pentru înregistrare este o adresă e-mail de companie. Din motive de securitate, adresele personale de e-mail nu sunt permise. Asistența clienți VL pentru echipa de asistență clienți Zapp vă va comunica prin e-mail detaliile de instalare a aplicației. Dacă organizația dvs. a blocat acest ID de e-mail, verificați-vă directorul de spam.

  2. Urmați instrucțiunile din e-mail pentru a instala Bank3App.
  3. Înregistrați-vă cu ID-ul dvs. de e-mail – preferabil, e-mailul de serviciu – și autentificați-vă în aplicație.
  4. Deschideți aplicația de plată a băncii și introduceți codul PIN de autentificare.

Testați integrarea plăților prin aplicația băncii pe același dispozitiv mobil

Puteți testa integrarea plăților prin aplicația de plată a băncii dacă aplicația Bank3App și aplicația dvs. se află pe același dispozitiv mobil.

Urmați acești pași pentru a testa integrarea plăților prin aplicația de plată a băncii de pe același dispozitiv mobil.

  1. Atingeți adresa zapp://paymentRequestId fie într-un browser mobil, fie în aplicația mobilă.
  2. Urmați instrucțiunile de pe ecran pentru a vă autentifica în aplicația Bank3App folosind un cod PIN sau funcția TouchID.
  3. Selectați un cont de testare pentru a efectua plata.
  4. Veți fi redirecționat(ă) către merchantredirecturl în browser.

Testați integrarea plăților prin aplicația băncii pe un dispozitiv mobil diferit

Puteți testa integrarea plăților prin aplicația de plată a băncii chiar dacă aplicația Bank3App și aplicația dvs. se află pe dispozitive mobile diferite.

Urmați acești pași pentru a testa integrarea plăților prin aplicația de plată a băncii de pe dispozitive mobile diferite.

  1. În aplicația Bank3App, atingeți logoul Pay by Bank App în colțul din dreapta-jos al ecranului și introduceți codul din șase caractere returnat în paymentRequestInputCode.
  2. Selectați un cont bancare de testare, apoi atingeți Confirmare plată.
  3. Pagina găzduită a agregatorului de metode de plată locale vă redirecționează la adresa URL setată în merchantredirecturl.

Copyright © 2023 UniCredit Bank