Plățile BLIK

BLIK este o metodă de plată din Polonia care permite plătitorilor să realizeze plăți instantanee prin aplicația mobilă de banking standard.

Este o metodă de plată locală, pentru site-urile de comerț electronic din Polonia. Este un model unic de cooperare între dvs., bănci și achizitorii de plăți.

Plătitorii își introduc codul BLIK pentru a se autentifica în sistemul BLIK. Odată ce plătitorii obțin codul unic din șase cifre de la aplicația de banking, aceștia îl introduc pe pagina de validare. Acest lucru asociază tranzacția cu aplicația bancară corectă. Codul BLIK expiră în 120 de secunde. După ce plătitorii selectează Plată, BLIK trimite o notificare push către aplicația lor de banking. Plătitorii trebuie să autorizeze plata în aplicația lor de banking în interval de 55 de secunde pentru a finaliza plata.

Este recomandat să citiți ghidul de integrare pentru plățile prin browser înainte de a crea integrarea BLIK.

Cerințe preliminare

Pentru a oferi metoda de plată BLIK prin eGenius Platform:

  • trebuie să vă înregistrați la furnizorul dvs. de servicii de plată prin browser
  • profilul dvs. de comerciant de pe Mastercard Payment Gateway trebuie configurat cu detaliile contului dvs. de la furnizorul de servicii de plată prin browser și
  • trebuie să aveți un cont bancar într-una dintre monedele acceptate, asociat contului dvs. de comerciant de la furnizorul de servicii de plată prin browser.

Integrarea BLIK

BLIK prin Hosted Checkout

Integrarea Hosted Checkout vă permite să colectați detalii de plată de la plătitor, prin intermediul unei interacțiuni găzduite și afișate de către eGenius Platform.

Începând cu versiunea API 65, BLIK este automat disponibil ca metodă de plată odată ce your payment service provider activează și configurează această metodă de plată pentru dvs.

Pentru detalii, consultați Plățile prin browser în integrarea Hosted Checkout.

BLIK prin Direct Payment

Integrarea Direct Payment vă permite să oferiți metoda de plată BLIK pe propria dvs. pagină de validare.

BLIK este acceptat începând din versiunea 64 a API.

În plus față de câmpurile standard obligatorii într-o solicitare de plată prin browser, trebuie să completați următoarele câmpuri în solicitarea Initiate Browser Payment:

Câmpuri comune

  • sourceOfFunds.type = BLIK
  • browserPayment.operation = PAY (BLIK does not support the Authorize operation)
  • customer.email = Email address of a payer
  • sourceOfFunds.provided.blik.bankAccountHolder: Numele posesorului contului bancar al plătitorului.

Limba preferată

Puteți seta limba în care doriți ca serviciul BLIK să afișeze paginile pentru plătitor, completând câmpul browserPayment.preferredLanguage din solicitarea Initiate Browser Payment. Limba va fi utilizată, însă, numai dacă este acceptată de BLIK.

Exemplu de cod pentru inițierea plăților BLIK
{
    "apiOperation": "INITIATE_BROWSER_PAYMENT",
    "billing": {
        "address": {
            "country": "POL"
        }
    },
    "browserPayment": {
        "operation": "PAY",
        "returnUrl": "<your_merchant_URL>"
    },
    "customer": {
        "email": "john.smith@example.com"
    },
    "order": {
        "amount": 100,
        "currency": "PLN"
    },
    "sourceOfFunds": {
        "type": "BLIK",
        "provided": {
            "blik": {
                "bankAccountHolder": "Test Tester"
            }
        }
    }
}
        

Interpretarea rezultatului tranzacției

Tabelul prezintă codurile de răspuns la tranzacții pentru scenariile posibile care pot apărea după inițierea unei plăți BLIK.

Răspunsul la Initiate Browser Payment Ce înseamnă...
response.gatewayCode=SUBMITTED
result=SUCCESS
Redirecționați plătitorul la adresa URL inclusă în răspuns.
Răspunsul la Retrieve Transaction/Retrieve Order Ce înseamnă...
response.gatewayCode=APPROVED
result=SUCCESS
Plata a fost realizată cu succes.
response.gatewayCode=PENDING
result=PENDING
eGenius Platform așteaptă o notificare de la achizitor privind rezultatul plății. Încercați RETRIEVE_TRANSACTION din nou mai târziu sau urmăriți notificările de pe eGenius Platform.
response.gatewayCode=CANCELLED
result=FAILURE
Plătitorul a revocat interacțiunea pentru plata respectivă. Oferiți plătitorului opțiunea de a încerca o altă metodă de plată.
response.gatewayCode=DECLINED sau ACQUIRER_SYSTEM_ERROR
result=FAILURE
Plata a fost respinsă. Oferiți plătitorului opțiunea de a încerca o altă metodă de plată. În cazul unui ACQUIRER_SYSTEM_ERROR, poate fi util să solicitați achizitorului motivul pentru eșecul plății sau puteți încerca RETRIEVE_TRANSACTION din nou.
response.gatewayCode=TIMED_OUT
result=FAILURE
Tratați acest eveniment ca pe o plată respinsă. eGenius Platform va încerca să se asigure că tranzacția nu a avut succes sau o va anula.

Rambursări

Plățile BLIK pot fi rambursate integral sau în rate. Asigurați-vă că ați configurat rambursările pe Mastercard Payment Gateway și în contul dvs. de comerciant de la furnizorul de servicii de plată prin browser.

Testarea integrării

eGenius Platform furnizează un emulator de plăți prin browser care vă permite să vă testați integrarea BLIK.

Copyright © 2023 UniCredit Bank