Comenzi și Tranzacții

O comandă este conceptul utilizat de eGenius Platform pentru a asocia toate tranzacțiile legate de o instanță a unei vânzări între dvs. și plătitor. Aceasta are rolul de a reprezenta conceptul clasic de comandă tipărită, prin care dvs. vindeți clienților o serie de articole. De aceea, aceasta include toate datele dintr-o comandă clasică — elementele-rând pentru bunurile achiziționate, plătitorul și metoda de plată, adresa de livrare și, cel mai important, suma plătită.

O comandă poate conține una sau mai multe tranzacții. Unele comenzi includ o singură tranzacție, o „achiziție” în care bunurile sunt plătite integral și expediate imediat. Altele includ două tranzacții, o „autorizare” prin care vă asigurați că în contul bancar al plătitorului există suficienți bani și rezervați suma respectivă și apoi o „deconectare” prin care mutați banii din contul acestuia în contul dvs. Modelul de autorizare/decontare este folosit, în general, când nu puteți garanta că bunurile pot fi expediate în momentul în care au fost solicitate de către plătitor. Pot exista situații în care va trebui, de asemenea, să înapoiați integral sau parțial valoarea comenzii, sau să furnizați bunurile prin mai multe livrări parțiale. Toate aceste transferuri de bani reprezintă tranzacții efectuate pe baza unei singure comenzi.

Când utilizați eGenius Platform, furnizați, în mod normal, toate informațiile despre comandă prin tranzacția inițială — detaliile de facturare, livrare, plată, suma completă etc. Apoi, în tranzacțiile ulterioare, de exemplu cele de decontare, rambursare sau anulare, nu este necesar să repetați aceste date, ci doar să includeți o referire la comanda originală. De exemplu, dacă doriți să rambursați suma, introduceți identificatorul comenzii și suma pe care doriți să o rambursați, iar gateway-ul va furniza toate detaliile de care banca are nevoie pentru a transfera banii.

Începând cu versiunea v15 API în continuare, dacă tranzacția inițială pentru o comandă eșuează, puteți trimite o altă tranzacție inițială pentru această comandă fără a trebui să creați o comandă nouă. Această caracteristică este utilă în scenariile în care plătitorul dorește să încerce din nou o tranzacție eșuată cu detalii de plată diferite, de exemplu, un card de credit diferit sau o metodă alternativă de plată (PayPal).
Identificatorul de comandă

eGenius Platform are un singur identificator unic pentru fiecare comandă separată care vă este trimisă. Trebuie să alocați identificatorul respectiv ca parte a primei tranzacții asociate comenzii. Acest identificator poartă numele de order.id (furnizat ca orderID în URL-ul REST). Se recomandă să furnizați gateway-ului cheia naturală a comenzii (ID-ul coșului de cumpărături, numărul comenzii) din sistemul dvs. Acest lucru va facilita urmărirea comenzii între sistemul dvs. și gateway. Gateway-ul va încerca, de asemenea, să utilizeze order.id în mesajele pentru achizitor. În acest mod, toate cele trei sisteme — al dvs., gateway-ul și banca dvs. — vor utiliza un identificator comun. Această situație ideală poate fi, însă, imposibilă din cauza limitărilor diferitelor sisteme.

Referință API ID comandă[REST][NVP]

Referință comandă

Este posibil ca identificatorul unei comenzi să nu fie adecvat ca referință în sistemul dvs. De exemplu, dacă sistemul dvs. rulează ID-urile de comandă sau grupează mai multe mijloace de plată la o singură comandă, identificatorul comenzii nu va fi adecvat. În acest caz, puteți furniza o valoare suplimentară, order.reference, pentru a permite urmărirea între sistemul dvs. și eGenius Platform.

Referință API Referință comandă[REST][NVP]

Identificatorii comenzilor pentru achizitor

Gateway-ul trebuie să transmită achizitorului un identificator. Acesta va încerca să utilizeze identificatorul comenzii din sistemul dvs., eventual în combinație cu identificatorul tranzacției din sistemul dvs. (a se vedea mai jos). Dacă, însă, acesta nu este adecvat pentru achizitor, gateway-ul îl va transforma într-o valoare adecvată. În orice situație, gateway-ul va returna identificatorul utilizat în câmpul transaction.acquirer.transactionId.

Dacă, însă, doriți să controlați valoarea trimisă de gateway achizitorului, puteți include o valoare transaction.acquirer.transactionId în solicitare.

Contactați furnizorul de servicii de plată pentru afla dacă aceasta este acceptată pentru achizitorul dvs.

Referință API identificator comandă achizitor[REST][NVP]

Puteți furniza order.id și oricare dintre valorile order.reference și transaction.acquirer.transactionId (sau ambele) pentru un control detaliat al identității în toate sistemele.
Identificator de tranzacție

eGenius Platform are un identificator unic pentru fiecare tranzacție din cadrul unei comenzi. Acest identificator poartă numele de transaction.id (furnizat ca transactionID în URL-ul REST). În mod normal, nu veți dispune de o cheie naturală pentru acesta; dacă aveți una, este, recomandat să o utilizați. În caz contrar, puteți utiliza un număr secvențial sau aleatoriu.

Referință API Identificator tranzacție[REST][NVP]

Copyright © 2023 UniCredit Bank