PayPal este o metodă de plată prin browser acceptată în eGenius Platform. Această pagină descrie detaliile de integrare specifice pentru API-ul NVP PayPal, inclusiv modul de configurare a contului de companie PayPal pentru a accepta plăți prin gateway, cerințele de branding etc. Este recomandat să citiți ghidul de integrare pentru plățile prin browser înainte de a construi o integrare PayPal.
Pentru a utiliza PayPal ca metodă de plată pe gateway, trebuie să aveți un cont de companie PayPal configurat pentru gateway. Pentru detalii, consultați secțiunea Configurarea contului dvs. PayPal de companie.
Pentru a vă înregistra pentru un cont PayPal de companie, apăsați aici.
Dacă aveți deja o integrare Hosted Checkout, PayPal va fi automat disponibil din momentul în care furnizorul dvs. de servicii de plată configurează cu succes legătura achizitor pentru PayPal.
Pentru detalii, consultați Plățile prin browser în integrarea Hosted Checkout.
Alegeți integrarea Direct Payment dacă doriți să oferiți metoda de plată PayPal pe propria dvs. pagină de validare.
Puteți alege procesul de validare adecvat pentru site-ul magazinului dvs.
PayPal permite plătitorilor dvs. să realizeze rapid și în siguranță validarea pe site-ul magazinului dvs., permițându-le să utilizeze contul personal PayPal pentru plată și opțional să furnizeze informații de livrare site-ului de comerț. Cu PayPal, plătitorii încep și finalizează procesul de validare pe site-ul magazinului dvs.. Plătitorii trebuie doar să se conecteze la contul personal PayPal și să confirme adresa de livrare și metoda de plată. Site-ul de comerț poate apoi să primească informațiile de livrare.
Gateway-ul acceptă două tipuri de procese de validare PayPal — Comandă rapidă și Marcare.
Procesul Comandă rapidă vă permite să redirecționați plătitorul de pe site-ul magazinului dvs. pe site-ul PayPal, folosind butonul „Validare cu PayPal” afișat pe pagina de verificare a cardului de pe site-ul magazinului. Plătitorul evită procesul normal de validare și realizează validarea folosind informațiile stocate în contul propriu PayPal. PayPal furnizează site-ului magazinului numele, adresa e-mail și adresa de livrare din contul plătitorului, permițând o validare mai rapidă prin evitarea introducerii acestor informații pe site-ul magazinului.
Procesul Marcare permite plătitorului să continue procesul normal de validare, introducând informațiile de facturare și livrare pe site-ul magazinului. Când plătitorului îi este solicitat să selecteze metoda de plată, plătitorul selectează opțiunea PayPal aflată pe pagina de facturare a site-ului de comerț alături de alte opțiuni de plată. Spre deosebire de o tranzacție de tip comandă rapidă, site-ul de comerț furnizează serviciului PayPal adresa de livrare a plătitorului.
Atât în procesul de validare Comandă rapidă, cât și în cel de Marcare, puteți alege să afișați butonul "Plătiți acum" sau un buton "Continuare" pe site-ul PayPal.
Butonul "Plătiți acum" permite plătitorului să confirme plata pe site-ul web PayPal înainte de a fi redirecționat înapoi către site-ul magazinului dvs. Această opțiune vă permite să oferiți plătitorului o experiență de validare mai rapidă, deoarece plătitorul finalizează plata pe site-ul web PayPal.
Butonul "Continuare" permite redirecționarea plătitorului către site-ul magazinului dvs. pentru confirmarea plății după vizualizarea tuturor detaliilor comenzii. Această opțiune vă permite să modificați, dacă este necesar, comanda, înainte de a accepta plata (de exemplu, adăugând taxele de livrare și manipulare pe baza adresei returnate de la PayPal). Ca alternativă, puteți include alți pași de validare, cum ar fi ofertele de produse similare sau conexe pe pagina dvs. de confirmare a comenzii.
Consultați secțiunea Confirmare plată de mai jos, pentru detalii privind implementarea acestei opțiuni în cadrul integrării dvs. PayPal.
În funcție de procesul de validare, Marcare sau Comandă rapidă, puteți alege să colectați adresa de livrare a plătitorului pe site-ul magazinului dvs., respectiv pe site-ul web PayPal. Implicit, PayPal colectează adresa de livrare de la plătitor pe site-ul web PayPal, iar plătitorul o poate adăuga sau edita, dacă este necesar. Puteți opta să nu afișați adresa de livrare și/sau să dezactivați posibilitatea editării. Consultați secțiunea Afișare/Înlocuire adresă de livrare de mai jos, pentru informații privind implementarea acestei opțiuni în cadrul integrării dvs. PayPal.
Exemplul de mai jos descrie procesul Comandă rapidă, unde plătitorul utilizează adresa de livrare așa cum este stocată de PayPal. Plătitorul revizuiește și confirmă plata pe site-ul de comerț al comerciantului.
Procesul de validare este după cum urmează:
Initiate Browser Payment
către gateway și veți redirecționa plătitorul către adresa URL returnată în răspuns.Retrieve Transaction
. Confirm Browser Payment
către gateway.Referință API Initiate Browser Payment [REST][NVP]
Integrarea Direct Payment vă permite să oferiți metoda de plată PayPal pe propria dvs. pagină de validare.
Următoarele câmpuri din solicitarea Initiate Browser Payment
sunt fie specifice PayPal, fie au o utilizare specifică în cadrul integrării PayPal. Pentru alte detalii, consultați Plățile prin browser în integrarea Direct Payment.
sourceOfFunds.type = PAYPAL
browserPayment.operation
=Authorize
sau Pay
În cazul PayPal, autorizarea expiră în 3 zile de la momentul realizării autorizării. Dacă încă doriți să decontați fondurile după expirarea autorizării, puteți utiliza operațiunea Update Authorization.
browserPayment.paypal.paymentConfirmation
La inițierea unei plăți PayPal, trebuie să specificați dacă doriți ca plătitorul să confirme plata pe site-ul web PayPal sau pe site-ul magazinului dvs..
Referință API câmp confirmare plată [REST][NVP]
În cazul confirmării la furnizor (PayPal), site-ul web PayPal afișează un buton "Plătiți acum", care permite plătitorului să confirme plata pe site-ul web PayPal înainte de a fi redirecționat către site-ul magazinului dvs. Trebuie să trimiteți o solicitare Retrieve Transaction
către gateway pentru a determina succesul sau altă stare a plății.
Dacă confirmarea are loc pe site-ul magazinului dvs., site-ul web PayPal afișează un buton "Continue" (Continuare), care permite plătitorului să fie redirecționat către site-ul magazinului dvs., unde plătitorul poate confirma plata. Trebuie să trimiteți o solicitare către Retrieve Transaction
pentru a apela detalii privind continuarea sau necontinuarea plății de plătitor. Dacă plătitorul continuă cu plata pe site-ul magazinului dvs., trebuie să trimiteți un apel Confirm Browser Payment
pentru a confirma plata cu PayPal. Răspunsul la Confirm Browser Payment
va conține informații referitoare la succesul sau altă stare a plății.
Referință API Confirm Browser Payment [REST][NVP]
În ambele cazuri, dacă plata are succes, funcția Retrieve Transaction returnează:
Puteți să administrați modul în care plătitorul vă furnizează o adresă de livrare utilizând două câmpuri:
browserPayment.paypal.displayShippingAddress
— când are valoarea true (implicită), adresa de livrare este afișată pe site-ul web PayPal.
browserPayment.paypal.overrideShippingAddress
— când are valoarea true (implicită), plătitorul poate modifica adresa de livrare pe site-ul web PayPal.
Implicit, PayPal colectează pentru dvs. adresa de livrare de la plătitor pe site-ul web PayPal. Dacă optați să colectați adresa de livrare de la plătitor pe site-ul magazinului dvs. și nu doriți ca PayPal să afișeze adresa de livrare pentru plătitor, trebuie să setați câmpul browserPayment.paypal.displayShippingAddress
cu valoarea „false”. Aceasta situație este aplicabilă și pentru cazul în care adresa de livrare nu este necesară pentru o comandă (de exemplu, pentru produse exclusiv digitale).
Gateway-ul va returna întotdeauna adresa de livrare în cadrul răspunsului Retrieve Transaction
dacă adresa de livrare a fost furnizată în solicitarea Initiate Browser Payment
sau dacă câmpul browserPayment.paypal.displayShippingAddress
are valoarea true.
Consultați tabelul de mai jos pentru diferitele scenarii care ar putea fi aplicabile integrării dvs. Puteți selecta un scenariu diferit pentru fiecare plată.
Initiate Browser Payment | Site web PayPal | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Afișare Adresă de livrare | Modificare Adresă de livrare | Este necesară Adresa de livrare? | Este furnizată Adresa de livrare? | Este validă Adresa de livrare? | Este afișată pentru plătitor Adresa de livrare? | Sursa Adresei de livrare afișate | Poate plătitorul modifica Adresa de livrare? |
true (implicit) | true (implicit) | opțional | nu | NA | da | PayPal colectează adresa de livrare. | da |
true (implicit) | true (implicit) | opțional | da | da | da | PayPal afișează adresa de livrare furnizată de dvs. în solicitarea către site-ul web PayPal. | da |
true (implicit) | true (implicit) | opțional | da | nu | da | PayPal ignoră adresa de livrare furnizată de dvs. în solicitare și în locul acesteia colectează adresa de livrare pe site-ul web PayPal. | da |
true (implicit) | false | obligatoriu | da | da | da | PayPal afișează adresa de livrare furnizată de dvs. în solicitarea către site-ul web PayPal. | nu |
true (implicit) | false | obligatoriu | da | nu | nu | PayPal respinge solicitarea. | Neaplicabil |
false | Neaplicabil | Neaplicabil | da | da | nu | PayPal ignoră adresa de livrare furnizată de dvs. în solicitare. | nu |
false | Neaplicabil | Neaplicabil | Neaplicabil | Neaplicabil | nu | PayPal nu dispune de o adresă de livrare pentru a fi afișată. | Neaplicabil |
Puteți să specificați detaliile pentru articolele-rând în solicitarea Initiate Browser Payment
pentru a furniza plătitorului toate detaliile comenzii înainte ca acesta să confirme plata. Studiile efectuate în rândul consumatorilor arată ca un procent mai mare finalizează achizițiile în cazul în care văd articolele individuale și detaliile comenzii în decursul validării PayPal. Prin urmare, este recomandat să furnizați informațiile referitoare la comandă când inițiați o validare PayPal, pentru a încuraja plătitorii să continue plata mai curând decât să renunțe la aceasta.
Articolele de linie sunt considerate furnizate, dacă numele articolului și prețul unitar sunt specificate.
Pentru mai multe informații referitoare la detaliile pentru articolele de linie, consultați Date articol de linie.
Tabelul următor prezintă codurile de răspuns la tranzacții pentru scenariile posibile care pot apărea după inițierea unei plăți prin browser.
Răspunsul la Initiate Browser Payment |
Ce înseamnă... |
---|---|
response.gatewayCode=SUBMITTED result=SUCCESS |
Redirecționați plătitorul la adresa URL inclusă în răspuns. |
response.gatewayCode=SUBMITTED result=FAILURE or PENDING or UNKNOWN |
Trimiteți o altă solicitare INITIATE_BROWSER_PAYMENT . |
Răspunsul la Retrieve Transaction/Retrieve Order |
Ce înseamnă... |
response.gatewayCode=APPROVED result=SUCCESS |
Plata a fost realizată cu succes. |
response.gatewayCode= PENDING result=PENDING |
Plata se află în așteptarea examinării în sistemul PayPal. Starea plății va fi actualizată de către gateway imediat ce sistemul PayPal informează gateway-ul în privința rezultatului examinării. Consultați Plăți în așteptare. |
response.gatewayCode= CANCELLED result=FAILURE |
Plătitorul a revocat interacțiunea pentru plata respectivă. Oferiți plătitorului opțiunea de a încerca o altă metodă de plată. |
response.gatewayCode= DECLINED or INSUFFICIENT_FUNDS or NOT_SUPPORTED result=FAILURE |
Plata a fost respinsă de PayPal. |
response.gatewayCode= ACQUIRER_SYSTEM_ERROR result=FAILURE |
Achizitorul nu a putut procesa tranzacția. Poate fi util să solicitați achizitorului motivul pentru eșecul plății sau puteți încerca RETRIEVE_TRANSACTION din nou. De asemenea, puteți oferi plătitorului opțiunea de a încerca o altă metodă de plată. |
response.gatewayCode= SYSTEM_ERROR result=FAILURE |
Gateway-ul nu a putut procesa tranzacția. |
response.gatewayCode=TIMED_OUT result=FAILURE |
Interacțiunea dintre plătitor și sistemul PayPal nu a fost finalizată cu succes; de exemplu, gateway-ul nu a primit o redirecționare a browserului plătitorului de l a comerciant în interval de 24 de ore sau gateway-ul nu a putut apela detaliile interacțiunii dintre plătitor și sistemul PayPal, iar plata a rămas nefinalizată. |
response.gatewayCode=UNKNOWN result=UNKNOWN |
Gateway-ul nu a putut determina dacă plata a avut succes sau nu. |
În anumite cazuri, gateway-ul poate returna starea PENDING în cadrul răspunsului la tranzacție. De exemplu, dacă tranzacția este în curs de evaluare a riscului de către PayPal. Dacă starea este în așteptare și dvs. aveți configurate propriile dvs. filtre de management al fraudelor, trebuie să vă conectați la contul dvs. PayPal de companie și să revizuiți plata.
PayPal va notifica gateway-ul când starea unei tranzacții în așteptare este actualizată de PayPal. Puteți colecta rezultatul tranzacției actualizate cu ajutorul operațiunii Retrieve Transaction
.
Gateway-ul consideră o tranzacție PENDING ca tranzacție desfășurată cu succes, până la recepționarea unei notificări referitoare la succesul sau altă stare a tranzacției. Sumele totale ale comenzilor (sumă totală autorizată/decontată/rambursată) sunt actualizate luând în considerare tranzacțiile în așteptare. Dacă tranzacția este refuzată, actualizările sunt refăcute.
Puteți rambursa plăți procesate prin intermediul PayPal, parțial, total sau în exces; totuși, vă rugăm să rețineți faptul că suma rambursată este aplicabilă doar anumitei tranzacții Capture pe care doriți să o rambursați, și nu sumei totale autorizate. De exemplu, dacă o autorizare pentru 100 USD este urmată de două decontări parțiale de 30 USD (Capture 1) și 70 USD (Capture 2) atunci, orice sumă rambursată pentru această comandă, parțială, totală sau în exces, este aplicabilă individual pentru Capture 1 sau Capture 2 și nu întregii sume a comenzii, de 100 USD. Astfel, o rambursare de 50 USD pentru Capture 1 și Capture 2 este considerată în exces și respectiv parțială.
Această secțiune vă ajută să configurați paginile dvs. de validare, pentru a vă conforma cerințelor de branding PayPal.
Când oferiți plătitorilor dvs. ca opțiune de plată PayPal, este important să vă asigurați că experiența de validare a plătitorului întrunește sau depășește standardele de bune practici pentru implementare a validării formulate de PayPal.
Pentru a oferi plătitorilor dvs. o experiență fluidizată, gateway-ul recomandă personalizarea paginilor dvs. de plată PayPal. În acest scop:
Pentru indicații despre modul de prezentare a elementelor de interfață utilizator în cadrul paginilor dvs. de validare, consultați Express Checkout User Interface Standards Guide (Ghid de standarde pentru interfața utilizator de validare rapidă) de pe site-ul web PayPal.
Această secțiune descrie modul de configurare a contului dvs. de companie PayPal pentru a funcționa cu integrarea pe gateway.
Pentru a procesa tranzacții prin intermediul PayPal, trebuie să oferiți gateway-ului drepturi pentru apelurile specifice API pe care acesta trebuie să le realizeze pentru dvs.
În acest scop:
Trebuie să transmiteți furnizorului dvs. de servicii de plată adresa de e-mail a contului dvs. PayPal de companie.
Utilizând aceste detalii, furnizorul dvs. de servicii de plată va finaliza configurarea. În momentul în care integrarea dvs. pe gateway pentru PayPal este finalizată, puteți iniția o plată prin browser cu PAYPAL ca tip de plată. În funcție de integrarea dvs., puteți furniza unele câmpuri specifice PayPal, care sunt prezentate în secțiunea care urmează.
Gateway-ul furnizează un emulator PayPal care vă permite să vă testați integrarea pentru utilizarea funcțiilor PayPal pe gateway.
Copyright © 2023 UniCredit Bank